Tuesday 24 March 2015

Specialized Mandatory Training

So far I have covered the BOSIET and HUET part of offshore Training

Next, I will discuss on some special required mandatory training.

This kind of training is mandatory  due to the inherit hazard within mostly in the Gas and Crude Oil  produced by the specific well.

This substances are really hazardous to life and health which  expose  human to death and long term chronic effect.

What are they??

They are known as H2S  Hydrogen_sulfide

 and Mercury Mercury_(element)

If someone about to travel to the field with H2S or Mercury exist in the production then they must attend H2S and Mercury Awareness Training prior departure to offshore.

In case of Mercury the person also must undergone Mercury Health Screening prior depart to the offshore field to have the base line level, Once return from offshore again medical screening will be required to see any mercury existence reading in the blood.












Setakat ini saya telah membincangkan topik BOSIET dan HUET  dalam bahagian Keperluan Latihan untuk bekerja di luar pesisir.
Seterusnya, saya akan membincangkan beberapa latihan mandatori khas yang diperlukan.
Ini adalah jenis latihan yang wajib kerana bahaya yang terdapat  dalam Gas dan Minyak mentah yang dihasilkan atau dikeluarkan dari telaga minyak.

Bahan-bahan ini adalah benar-benar berbahaya kepada nyawa dan kesihatan yang mendedahkan manusia kepada kematian dan kesan kronik jangka panjang.

Apakah bahan-bahan tersebut ??
Mereka dikenali sebagai Sulfida H2S Hidrogen dan  Mercury.

Jika seseorang akan bekerja di pelantart dengan H2S atau Mercury wujud dalam pengeluaran, mereka mesti menghadiri kursus atau latihan H2S dan Latihan Kesedaran Mercury sebelum bekerja di pelantar luar pesisir tersebut.

Dalam kes Mercury,  orang yang berkenaan juga perlu menjalani Pemeriksaan Kesihatan Mercury sebelum berlepas ke lapangan luar pesisir untuk mengetahui tahap paras mercury dalam darah jika ada, Setelah pulang dari luar pesisir pemeriksaan perubatan sekali lagi akan diperlukan untuk melihat sekiranya terdapat kewujudan merkuri dalam darah akibat terdedah kepada kehadiran bahan tersebut di lapangan kerja di pelantar luar pesisir.



No comments:

Post a Comment